aluminiowanie stali
Evela
2005-04-20 17:52:20 UTC
pomozcie mi prosze Was.musze napisac o aluminiowaniu stali.....wpisuje na
google ale ciezko mi cos znalezc.........moze ktos poleci jakas dobra
ksiazke?cokolwiek........jesli mozecie
dzieki z gory
e.
robson
2005-04-21 18:45:02 UTC
Post by Evela
pomozcie mi prosze Was.musze napisac o aluminiowaniu stali.....wpisuje na
google ale ciezko mi cos znalezc.........moze ktos poleci jakas dobra
ksiazke?cokolwiek........jesli mozecie
dzieki z gory
A jaki mialby byc cel aluminowania (glinowania) stali ?
Byc moze inny metal bylby lepszy lub nie gorszy do jej pokrycia?

Mozna to zrobic elektrolitycznie , ale kapiel jest niebezpieczna w uzytkowaniu
(na bazie glinowodorku litu) , wiec jesli jestes mlody(a) , nie polecam :)

Przepisy mozesz znalesc na stronie z patentami: www.uspto.gov

J.F.
2005-04-21 21:07:28 UTC
Post by robson
Post by Evela
[...]
Cel to nie wiem - ale ostatnio mi wcisneli tlumik [do samochodu]
aluminiowany. Mial byc dobry, a tu minely 2 lata i jest dziurawy.

J.
wt
2005-04-23 14:42:04 UTC
Post by Evela
ksiazke?cokolwiek........jesli mozecie
Metoda zosta³a opracowana w Bethlehelm Steel Company w Pensylwanii, w USA.
Nazywa siê Aluzinc. Pow³okê nak³ada siê ci±g³± metod± ogniow±. Pow³oka
zawiera 55% aluminium, 43,4% cynku, 1,6% krzemu. Przeznaczenie: blaszane
dachówki, sprzêt domowy, samochody...
Inny produkt o nazwie Alugal zawiera 90% aluminium, 10% krzemu.
Przeznaczenie: w urz±dzeniach odpornych na korozjê i temperaturê do 700
stopni C, na przyk³ad w uk³adach wydechowych. Alugal ALT, obrabiana
cieplnie, wytrzymuje do 800 stopni C.
Krzem u³atwia zwi±zanie pow³oki ze stal±...
J.F.
2005-04-24 00:39:23 UTC
Post by wt
Inny produkt o nazwie Alugal zawiera 90% aluminium, 10% krzemu.
Przeznaczenie: w urządzeniach odpornych na korozję i temperaturę do 700
stopni C, na przykład w układach wydechowych. Alugal ALT, obrabiana
cieplnie, wytrzymuje do 800 stopni C.
Rodza mi sie dwa pytania:
- jak oni to zrobili ? Przeciez aluminium juz sie topi.
- wydechy .. czy aluminium nie jest zbyt aktywne chemicznie ?
przeciez tam kwas siarkowy i azotowy ..

J.
wt
2005-04-24 21:28:43 UTC
Post by J.F.
- jak oni to zrobili ? Przeciez aluminium juz sie topi.
- wydechy .. czy aluminium nie jest zbyt aktywne chemicznie ?
przeciez tam kwas siarkowy i azotowy ..
Z pieca idzie do wanny i na walce. Aluminium siê topi, ale Al2O3 ju¿ nie za
bardzo, a to jest niezbyt gruba pow³oka, tworzy siê stop z Fe itp. Cyna te¿
siê ³atwo topi, a br±z ju¿ nie tak ³atwo.
Evela
2005-04-27 18:42:20 UTC
Post by wt
Post by Evela
[...]
DZIEKI
MAM KSIAZKE WESOLOWSKIEGO ALE TO KSIAZKA Z 1959 ROKU:)

EK