jaki najlepszy przepis na BIMBER ???
jan
2004-11-07 22:05:47 UTC
jw
s***@poczta.onet.pl
2004-11-08 01:27:48 UTC
3 kg cukru
10 l wody
10dkg drozdzy
2-3 tygodnie
dodatki w/g uznania
milej degustacji i prosba o SPRAWOZDANIE po reakcji z kwasami zoladkowymi
koniecznie !!!!!!!!!!!!!!!
Adrian Liszewski
2004-11-08 13:33:31 UTC
Post by s***@poczta.onet.pl
[...]
Jakiś czas temu, zainspirowany eksperymentami współlokatorów w
akademiku wpadłem na pomysł ciągłej produkcji. Dzieje się tak jak
normalnie, tyle, że powstający etanol jest oddestylowywany pod
zmiejszonym ciśnieniem, temperatura nie za wysoka żeby nie zabić
drożdży.
Tyle, że pewnie powstają tysiące innych produktów, ich stężenie
rośnie i tyle ze stanu stacjonarnego...
Adrian Liszewski PW:WCh:TCh:TTS
rkcz
2004-11-08 22:47:55 UTC
Jaki¶ czas temu, zainspirowany eksperymentami wspó³lokatorów w
akademiku wpad³em na pomys³ ci±g³ej produkcji. Dzieje siê tak jak
normalnie, tyle, ¿e powstaj±cy etanol jest oddestylowywany pod
zmiejszonym ci¶nieniem, temperatura nie za wysoka ¿eby nie zabiæ
dro¿d¿y.
Tyle, ¿e pewnie powstaj± tysi±ce innych produktów, ich stê¿enie
ro¶nie i tyle ze stanu stacjonarnego...
Ja znam przepis "bitwa pod Grunwaldem" (1410)
1kg/10l/10dag

A co siê tyczy destylacji, to prawdopodobnie zabijesz dro¿dze obni¿onym
ci¶nieniem, czyli popêkaj±, bo te¿ bêd± wrza³y
kajak
2004-11-08 23:28:05 UTC
Post by rkcz
Ja znam przepis "bitwa pod Grunwaldem" (1410)
1kg/10l/10dag
Uoj, ten zacier to jaki¶ cienkusz dla pospólstwa!
4 litry mocium panie:)

kjk
2004-11-09 11:25:45 UTC
jw
Z maki i słodu, którym scukrzamy mąkę. Potem drożdże i 2 tyg. buzowania w
beczce. Destylacja pierwsza szybka. Potem rektyfikacja na prostej kolumnie (
deflegmator stosowałem ). Uzyskałem 10 l spirytusu. Przedgon i pogon odrzuciłem
więc bimber był I sort. Ale było to bardzo dawno :-). Gdy alkohol był na
kartki:-))

Pozdr. A