dlaczego ziemniaki ciemnieją?
Pszemol
2005-04-29 18:57:44 UTC
Post by Pszemol
Post by Chris B.
Post by Pszemol
Co to jest za jednostka mg/dl ?
miligram na decylitr
:-))) dobre... o decylitrach jeszcze nie słyszałem.
Czy to jednostka często używana w medycynie ?
Nie wiem czy często ale używana. Oni wogóle używają zabawnych jednostek...
:)
Chemicy używają mililitrów, lekarze decylitrów, mleczarze hektolitrów...
Ciekawe kto używa dekalitry, kilolitry i megalitry :-))))
Na tym chyba polega piekno ukladu SI ze standardowymi przedrostkami dziesietnymi :-)
Wyobrazacie sobie jakiegos Brytyjczyka uzywajacego kilotuzinów i hektostopy ?
Chris B.
2005-04-30 07:54:05 UTC
Chemicy u¿ywaj± mililitrów, lekarze decylitrów, mleczarze hektolitrów...
Ciekawe kto u¿ywa dekalitry, kilolitry i megalitry :-))))
Brakuje jeszcze prêdko¶ci w wiorstach na tydzieñ. ;)
Armand Budzianowski
2005-05-01 13:50:19 UTC
Post by Kasia
Post by Pszemol
Post by Kasia
jajka nie nalezy jesc srebrna lyzeczka
bo się łyżeczka zrobi czarna od siarczków?
tutaj nie pamietam dokladnie ale chodzilo o jakies przechodzenie jonow
srebra (podobno szkodliwe) do organizmu, szczegolnie mialy byc na to
podatnie dzieci
- A skad nagle srebro wytrzasneliscie? Wspolczesne lyzeczki raczej nie
zawieraja srebra, wiec co jajka sa jakos modyfikowane?

Nie zalapalem...
Pozdarwaim Armand
Kasia
2005-05-01 14:50:53 UTC
Post by Armand Budzianowski
- A skad nagle srebro wytrzasneliscie? Wspolczesne lyzeczki raczej nie
zawieraja srebra, wiec co jajka sa jakos modyfikowane?
Nie zalapalem...
zalozeniem jest ze lyzeczka jest srebrna. kiedys chyba robili w srebrne
ly¿eczki i z tego co mi wiadomo to czasami zdarza sie tak, ze dziecko
dostaje jakas sliczna lyzeczke wlasnie do karmienia i ona jest srebrna. poza
tym do tej pory na jakichs proszonych kolacjach czasami zdarza sie ze pani
domu chcac pokazac zasobnosc wyciaga na stol pieczolowicie polerowane
srebrne lyzeczki. tylko ze na takich kolacjach chyba nikt nie je gotowanych
jaj:)

pozdr
ryhoo
2005-05-03 11:20:55 UTC
Post by Pszemol
Post by Ryszard
Bo jest emulsją?
Nigdy nie widziałeś emulsji w innych kolorach? :-)
A aaa! farba emulsyjna???
--
ryhoo
______________________________
/S. Mrożek/
szlovak
2005-05-06 10:02:37 UTC
Post by Piotr Sobolewski
Post by Pszemol
Poproszę o przepis na grupę... ;-)
Po prostu - smażysz, a przed zjedzeniem na każdy placek kładziesz
plasterek ananasa z puszki.
Dziękuję za wyjaśnienia - zrozumiałem z nich tyle, że z uszkodzonych
(przez to tarcie) komórek wyłazi jakaś substancja, ona łączy się z
tlenem z powietrza i powstaje coś ciemnego. Więc zamknięcie w ciemnej
szafce nic nie pomoże.
Hm... a gospodynie mówią na googlach, że jak dodać do tej masy łyżkę
(kwaśnej?) śmietany, to nie ściemnieje...
Normalnie zrobiliście mi apetyt :-) zrobie dzisiaj placki ziemniaczane
oczywiście ze śmietaną. Śmietana ma tą zaletę że można takie placki po
dodaniu śmieteny jeść bez zbędnych opóźnień prosto z patelni ponieważ
chłodzi placka jak się nim posmaruje.
Adam
lidia
2005-05-10 11:13:43 UTC
Bo taka ich natura
Post by Kasia
Post by Piotr Sobolewski
czemu masa ziemniaczana
jak trochê postoi to pociemnieje..
mnie na biochemi uczyli ze to enzym - peroksydaza tak dziala. wigole
fajnie bylo na biochemii padaly takie zyciowe pytania w stylu dlaczego
mleko jest biale, jajka nie nalezy jesc srebrna lyzeczka i dlaczego
jajecznica usmazona na cebulce jest zdrowsza niz na boczku (chodzilo tu
nie o sam fakt ze boczek jest bardziej kaloryczny niz cebulka, ale
wiazanie hdl lub ldl -nigdy nie wiem ktory z tych jest tym dobrym- przez
celuloze zawarta w cebuli-sprytne, nieprawdaz:)))
pozdr
kasia
Kasia
2005-05-10 17:55:13 UTC
Post by lidia
Bo taka ich natura
jakbysmy wszystko kwitowali "bo taka jest tego natura" to bysmy jeszcze w
ziemiankach zyli...

pozdr
Kasia
Pszemol
2005-05-10 18:18:56 UTC
Post by Kasia
Post by lidia
Bo taka ich natura
jakbysmy wszystko kwitowali "bo taka jest tego natura" to bysmy
jeszcze w ziemiankach zyli...
Lidia zaprezentowała podejście "kreacjonistyczne"
i zapomniała, że tu grupa w hierarchii pl.sci.* :-)
Kasia
2005-05-10 22:16:38 UTC
Lidia zaprezentowa³a podej¶cie "kreacjonistyczne"
i zapomnia³a, ¿e tu grupa w hierarchii pl.sci.* :-)
hihi, jeszcze miesiac czasu temu na pl.sci.biologia kreacjonisci panoszyli
sie jak stonka ziemniaczana (co by bylo w temacie ziemniaki;) ) z reszta
chyba niejaki King Kong dotarl i tutaj, wiec wiem o czym mowisz :)

pozdr
Kasia

< Poprzednia strona
Strona 3 z 3