Zastosowanie alkanów, alkenów i alkinów w życiu codziennym
Krzysiek ;)
2003-11-16 15:58:43 UTC
No właśnie, czy ktoś z szanownych grupowiczów mógłby mi tak ogólnie wymienić
przykłady np. kuchenki (propan-butan) itd.

Bardzo pilnie potrzebuję, a mam za mało informacji. Z góry dziękuję.

--
Krzysiek
gg 1221238
orlan
2003-11-16 17:07:38 UTC
synteza organiczna tworzywa sztuczne spawanie spalanie
Krzysiek ;)
2003-11-16 17:14:32 UTC
Post by orlan
synteza organiczna tworzywa sztuczne spawanie spalanie
Dzięki, tylko proszę o uściślenie.
1. Jaki konkretnie alkan/en/in wykorzystujemy w spawaniu i jaka jest jego
rola w tym?
2. Do spalania czego wykorzystujemy te związki węgla z wodorem i o jakie
konkretnie związki chodzi?

Krzysiek
jesh
2003-11-16 17:28:39 UTC
Post by Krzysiek ;)
1. Jaki konkretnie alkan/en/in wykorzystujemy w spawaniu i jaka jest jego
rola w tym?
oj ludzie, ludzie.. Slyszales kiedys na przyklad o etynie/acetylenie???
Post by Krzysiek ;)
2. Do spalania czego wykorzystujemy te związki węgla z wodorem i o jakie
konkretnie związki chodzi?
Weglowodory wykorzystujemy do spalania weglowodorow w celu uzyskania
energii, patrz tzw. propan-dupan, gaz ziemny, skladowe ropy naftowej...
istnieje cos takiego jak www.google.pl..
pozdr
jeżynka
Krzysiek ;)
2003-11-16 17:48:36 UTC
i to coś jest zaśmiecone i nic w nim w gruncie rzeczy nie ma
jesh
2003-11-16 18:09:29 UTC
pewnie ze jest - trzeba tylko umiec szukac.
Krzysiek ;)
2003-11-16 18:41:16 UTC
Jak umiesz znajść coś wartościowego, to proszę - do dzieła!
jesh
2003-11-16 22:41:19 UTC
Post by Krzysiek ;)
Jak umiesz znajść coś wartościowego, to proszę - do dzieła!
jezeli jestes kumaty po angielsku - nie widze problemu, przy zastosowaniach
wypluwa 314 odpowiedzi, po polsku ciut gorzej, brakuje konkretow.
Poza tym polecam:
Pazdro, Chemia organiczna (podrecznik licealny),
Morrison, Boyd, Chemia organiczna,
McMurry, Chemia organiczna,
Mastalerz, Chemia organiczna,
Patrick, Krotkie wyklady - chemia organiczna,
Zwierzak, Zwiezly kurs chemii organicznej,
pozdr
marti

baton-beton
2003-11-16 17:32:50 UTC
Post by Krzysiek ;)
[...]
najprostsze to:

paliwa - metan, etan, propan, butan i wieeeeeeeele innych
dojrzewalnie owoców - etylen
synteza etanolu (z etylenu)
tworzywa sztuczne (polietylen z etylenu, polipropylen z propylenu itp.)
drogi (asfalt)
izolacje (chociażby papa asfaltowa)