Chlor
J.F.
2016-11-05 14:04:23 UTC
Do czego sie chloru w duzych ilosciach uzywa ?

Bo tak sobie pomyslalem - NaOH sie uzywa powszechnie, a przeciez przy
produkcji powstaje i Cl, i co zrobic z tak uciazliwym odpadem ?

No chyba ze ... HCl do neutralizacji sciekow z NaOH ?

J.
Robert Wańkowski
2016-11-05 16:40:14 UTC
Post by J.F.
Do czego sie chloru w duzych ilosciach uzywa ?
Ponoć w Syrii w beczka na ludzi zrzucają. :-(

Robert
WM
2016-11-05 17:51:12 UTC
Post by J.F.
Do czego sie chloru w duzych ilosciach uzywa ?
Do dezynfekcji i oczyszczania wody.

WM
Marek J.
2016-11-05 20:14:28 UTC
Post by J.F.
Do czego sie chloru w duzych ilosciach uzywa ?
Do chlorowania!.
np do produkcji chlorku winylu a dalej do PCV
Marek J.
J.F.
2016-11-06 17:06:08 UTC
Post by Marek J.
Post by J.F.
Do czego sie chloru w duzych ilosciach uzywa ?
Do chlorowania!.
np do produkcji chlorku winylu a dalej do PCV
I to sa takie duze ilosci ?

A sam PVC ... jak to utylizowac ?
W zwiazku z czym ... produkcja nie spada ?

J.
Marek J.
2016-11-07 16:52:07 UTC
Post by J.F.
Post by Marek J.
Do chlorowania!.
np do produkcji chlorku winylu a dalej do PCV
I to sa takie duze ilosci ?
Kiedyś jak się tym interesowałem było to miliony ton. Teraz nie wiem ale na pewno sporo bo jest
zapotrzebowanie w budownictwie (rury, płytki etc)
Post by J.F.
A sam PVC ... jak to utylizowac ?
No z tym jest kłopot. Były instalacje do depolimeryzacji w wysokich temperaturach.
Kiedyś było i tak, że spalano go w piecu CO. Choć ci co tak robili już nie mają kominów ;)
Post by J.F.
W zwiazku z czym ... produkcja nie spada ?
Powinna spadać bo jest coraz więcej innych tworzyw, z drugiej strony jest wzrost używania tworzyw w
budownictwie. Nie wiem co zwycięża
--
Marek J.