alkochol izopropylowy
riko
2007-12-19 22:19:20 UTC
witam.1.czy alkohol izopropylowy jest szkodliwy dla czlowieka?2.czy
mozna go spozywac jak alkohol etylowy?
Tomek "Polimerek" Ganicz
2008-01-02 09:43:36 UTC
Post by riko
witam.1.czy alkohol izopropylowy jest szkodliwy dla czlowieka?2.czy
mozna go spozywac jak alkohol etylowy?
Izopropanol początkowo działa na organizm podobnie jak etanol dając
efekt upojenia. Jest jednak inaczej metabolizowany - wątroba
przekształca go do acetonu, a ten działa na organizm tak jak zawsze
aceton. Czyli zakwasza organizm, uszkadza tkanki miękkie itd.
Charakterystycznym objawem po wypicu większej ilości izopropanolu jest
wyraźny oddech "acetonowy", taki jaki występuje przy marskości wątroby.
Stałe picie nawet niewielkich ilości izopropanolu prowadzi szybko do
poważnych uszkodzeń wątroby.

Izopranol metabolizuje się dużo wolniej od etanolu więc efekt upojenia
(jak i również późniejszy kac) utrzymuje się mniej więcej dwukrotnie
dłużej.
Tomek "Poli_merek" Ganicz
http://www.ceti.pl/kganicz/poli/kontakt.html
--------------------------------------
lcc
2008-01-02 20:03:34 UTC
On Wed, 02 Jan 2008 10:43:36 +0100, Tomek "Polimerek" Ganicz
Post by Tomek "Polimerek" Ganicz
Izopranol metabolizuje się dużo wolniej od etanolu więc efekt upojenia
(jak i również późniejszy kac) utrzymuje się mniej więcej dwukrotnie
dłużej.
Kac podobno pochodzi od aldehydu octowego, skąd więc kac po izopropanolu?
Michal Sobkowski
2008-01-02 20:18:55 UTC
Post by lcc
[...]
"Pokaż mi swojego kaca, a powiem ci, co piłeś!" :-) Kac po izopropanolu
zapewne pochodzi od aldehydu propionowego.

MS
--
Michał Sobkowski, Poznań
http://www.man.poznan.pl/~msob/
[U. Eco]
Wojciech Szczepankiewicz
2008-01-02 21:01:07 UTC
Post by Michal Sobkowski
Post by lcc
[...]
Od acetonu oczywiście.

Wojtek
Wojciech Szczepankiewicz
2008-01-02 21:02:27 UTC
Użytkownik "Wojciech Szczepankiewicz" <***@tlen.pl> napisał w
wiadomości news:flgu2t$652$***@polsl.pl...
Nagłowek
Michal Sobkowski
2008-01-02 21:11:27 UTC
Post by Wojciech Szczepankiewicz
Post by Michal Sobkowski
Post by lcc
[...]
Oczywiście! Nawet Polimerek o nim pisał. :-)

MS
--
Michał Sobkowski, Poznań
http://www.man.poznan.pl/~msob/
[U. Eco]
Aleksandra Novy
Pijcie bimber z pierwszego odciągu !!! 94 % nie ma kaca a po wypiciu wody ze studni znowu jesteście upojeni. PO kacam.
Adam
2022-10-23 14:03:26 UTC
Post by Michal Sobkowski
Post by lcc
[...]