neutralizacja kwasu siarkowego
gt
2006-04-09 23:09:20 UTC
witam

Czym najlepiej zneutralizowac kwas siarkowy?
Mam roztwor obojetny do ktorego wlany jest kwas siarkowy. Co bym musial wlac
zeby zlikwidowac zrace wlasciwosci kwasu siarkowego? Smak :) kolor i zapach
koncowego efektu nie jest istotny. Moze to byc nawet woda :)

GT
CheMiK
2006-04-10 04:59:55 UTC
Post by gt
witam
Czym najlepiej zneutralizowac kwas siarkowy?
A znasz metody otrzymywania soli ? (1kl. gimnazjum) :)
Pozdr,
CheMiK
Tomasz Pluciñski
2006-04-10 08:40:55 UTC
Post by CheMiK
Post by gt
Czym najlepiej zneutralizowac kwas siarkowy?
A znasz metody otrzymywania soli ? (1kl. gimnazjum) :)
To nie jest najlepsza odpowiedź dla laika, który szuka porady. Bo może
przypomnieć sobie o NaOH!
A więc: wszystko zależy od ilości i podłoża. A najlepiej wstępnie
rozcieńczyć wodą (jeśli kwasu siarkowego nie jest zbyt dużo) a resztę
posypać sodą oczyszczoną aż przestanie syczeć.
tpl
Piotr K. Olszewski
2006-04-10 09:08:09 UTC
Post by Tomasz Pluciñski
A więc: wszystko zależy od ilości i podłoża. A najlepiej wstępnie
rozcieńczyć wodą (jeśli kwasu siarkowego nie jest zbyt dużo) a resztę
posypać sodą oczyszczoną aż przestanie syczeć.
Przy większych ilościach kwasu proponowałbym tańsze wapno (np.
http://infofirma.pl/sklep_ogrodniczy_hurtownia_ogrodnicza/index.html?cat=9 )
do nabycia w sklepie ogrodniczym.
A w ogóle to warto by wiedzieć, czy problem jest teoretyczny czy praktyczny ;-)

Piotr
Tomasz Dryjanski
2006-04-10 11:04:15 UTC
Post by Tomasz Pluciñski
To nie jest najlepsza odpowiedź dla laika, który szuka porady. Bo może
przypomnieć sobie o NaOH!
Ja właśnie tak doradziłem...
Po rozpuszczeniu owego NaOH, i przy powolnym dozowaniu,
nie powinno być problemów. Co najwyżej trzeba często
przerywać czynność, i czekać aż roztwór się schłodzi.
Oczywiście przy stężonym H2SO4 reakcja może być
burzliwa - ostrzegam.

T. D.
m***@vp.pl
2006-04-10 09:35:18 UTC
Lepiej byloby akurat na ten temat informacji w sieci nie szukac, bo
mozna znalezc doniesienie z "GW" jak to strazacy wyciek elektrolitu
z akumulatora zneutralizowali kwasem sierkowym, dzieki czemu powstala
niegrozna dla srodowiska zasada ;)
Tomasz Dryjanski
2006-04-10 08:04:33 UTC
Post by gt
[...]
Krecikiem. Powoli.
Wody nie uzyskasz.

T. D.
Michal Sobkowski
2006-04-10 09:05:55 UTC
Post by gt
[...]
W warunkach domowych najlepsze do neutralizacji będzie wapno budowlane.
W wyniku reakcji powstaje woda i nierozpuszczalny siarczan wapnia, czyli
gips. Tylko ostrożnie! To gwałtowny proces!

Michał
--
Michał Sobkowski, Poznań
http://www.man.poznan.pl/~msob/
[U. Eco]
gt
2006-04-10 16:30:08 UTC
witam ponownie

Dziekuje wszystkim za odpowiedzi ale interesuje mnie proces w wyniku ktorego
nie bedzie czastek stalych. O wapnie wiem ale nie chce aby odkladal sie
gips, chyba ze mozna go sensownie odfiltrowac !!
Efejt koncowy ma byc taki aby roztwor nie byl grozny dla stali i nie byl
zabrudzony czastkami stalymi. Jesli nie ma takiego sposobu, to w jaki sposob
odfiltrowac gips aby nie wymieniac zbyt czesto filtrow?

GT
LH
2006-04-10 17:45:52 UTC
a o jakiej ilości kwasu mowa?
yorgus
2006-04-10 21:52:08 UTC
Post by LH
a o jakiej ilości kwasu mowa?
hehe jemu chodzi o to co z opalem przerobionym na ON zrobic :)
--
pozdrawia
yorgus
gt
Ten wpis może być nieodpowiedni. Kliknij, aby go wyświetlić.
d***@o2.pl
GT
m***@wp.pl
2018-07-05 14:40:31 UTC
Pomóżcie, praca w oparach kwasu siarkowego. Zeby staja sie miekkie i nadwrazliwe. Czy trzeba je zneutralizować?
Adam
2018-07-06 09:31:18 UTC
Post by m***@wp.pl
Pomóżcie, praca w oparach kwasu siarkowego. Zeby staja sie miekkie i nadwrazliwe. Czy trzeba je zneutralizować?
Jeżeli zęby stają się miękkie, to łatwiej je neutralizować wcześniej,
jak są jeszcze twarde ;)

Przepraszam, nie mogłem... :D
--
Pozdrawiam.