zawartosc cukru w cukrze
J.F
2022-01-20 17:57:50 UTC
https://www.doz.pl/apteka/p136737-Glukoza_proszek_75_g

Glukoza 75g.
Sklad: węglowodany 68.3g

O co tu chodzi?

Woda krystalizacyjna?
W proszku to jest, ale moze nie bezwodnym.

inna
https://www.aptekawsieci.pl/pl/p/Glukoza-75g-o-smaku-cytrynowym/40489

tu mamy 74.3g/75g, 99% ... jakas bezwodna, czy ktos bezmyslnie
przepisal mase ... no ale nie tak bezmyslnie, bo jednak 74.3g

J.
Marcin Debowski
2022-01-20 23:47:00 UTC
Post by J.F
[...]
Nie wiem czy krystalizacyjna, ale obstawiam, że woda. Najpewniej jednak
krystalizacyjna. Przynajmniej trochę.
Pewnie lepiej wysuszona.
Marcin
J.F
2022-01-21 09:48:59 UTC
Post by J.F
[...]
ogolnie to oba pojemniki sluza do zbadania "krzywej cukrowej",
gdzie pacjent spozywa 75g glukozy, i mierzy sie cukier we krwi po 2h.

No to chyba powinno byc 75g glukozy, a nie "lepiej lub gorzej
wysuszonej".

J.
Marcin Debowski
2022-01-22 08:57:01 UTC
Post by J.F
Post by J.F
[...]
Jeśli te saszetki są z intencją ich użycia tak jak są, czyli bez
doważania no to jedyne co przychodzi mi do głowy, że tolerancja
zawartości glukozu dla pomiary tej krzywej jest większa niż błąd
wynikający z zawartości wody. A później zawartość cukru jakoś się
koreluje z wagą badanego, bo tu są pewnie jeszcze większe różnice?
Marcin
J.F
2022-01-24 10:53:09 UTC
Post by Marcin Debowski
Post by J.F
Post by Marcin Debowski
Post by J.F
[...]
Taka jest intencja.
Post by Marcin Debowski
zawartości glukozu dla pomiary tej krzywej jest większa niż błąd
wynikający z zawartości wody. A później zawartość cukru jakoś się
Bardzo mozliwe.
Panie, to nie apteka :-)