czujniki typu VOC
Marcin Debowski
2019-03-26 11:04:26 UTC
Tak przy okazji dyskusji nt. Li-ion i watku pobocznego z formaldehydem
zacząłem się zastanawiac na jakiej zasadzie popularne urządzenia np.
tego typu:
https://benetech-poland.pl/detektory-gazu/52-miernik-formaldehydu-aldehydu-mrowkowego-benetech-gm8801.html

są w stanie podać stężenie formaldehydu (niech i ogólnie aldehydów) i
jednocześnie TVOC. To jest na czujnikach, które reagują praktycznie na
wszystko co w powietrzu organiczne. Benzen, toluen, etanol.... Wydaje
sie, że te tańsze monitory są głównie oparte o czujniki półprzewodnikowe
(MOS). Skoro wykrywa formaldehyd to musi być przynajmniej coś na
półprzewodniku typu n, ale nadal nie do końca mi klika z czego jest
obliczane TVOC. A może to są np. dwa czujniki n w tym jeden z jakąś
membraną/powłoką?
Marcin
J.F.
2019-03-28 21:32:53 UTC
Post by Marcin Debowski
[...]
A ten podaje stezenie VOC ?
Post by Marcin Debowski
[...]
Mozliwe, ze maja dwa czujniki i z nich wyliczaja jakos stezenie
formaldehydu.

Jesli Cie temat interesuje ... przeszukaj amerykanskie patenty.

J.