Trąbka śmierdzi w środku stęchlizną - czym umyć?
__Maciek
2015-03-08 00:08:15 UTC
Witam.

Mam problem ze starą trąbką Polmuz (mosiężną, lakierowaną). Otóż
bardzo mocno śmierdzi ona w środku stęchlizną. Mam do dyspozycji różne
rozpuszczalniki (benzyna ekstrakcyjna, nafta, rozp. nitro,
izopropanol, aceton, ksylen, terpentyna) i środki czyszczące
(Domestos, Ludwik, proszek Ajax), a także odczynniki (kwas solny,
siarkowy, wodorotlenek sodu, potasu, dichromian potasu, nadmanganian
potasu, ocet).

Poradzicie czego najlepiej użyć? Jak narazie próbowałem myć Domestosem
a także Ludwikiem z Ajaksem (w myjce ultradźwiękowej - tylko kolanka,
"trąbka właściwa" się nie zmieści) i mało to dało. Smród nadal jest
wyczuwalny. Co z tym zrobić? Niestety nie mam takiej okrągłęj szczotki
typu wycior żeby dobrze doszorować te rurki w środku. Przyszło mi już
nawet do głowy żeby wypiec tę trąbkę w piecu (oczywiście tak żeby
lutowania nie puściły, powiedzmy 120 stopni), ale na razie tego
jeszcze nie próbowałem.
Zwykle nie mam problemów z myciem różnych rzeczy w warsztacie, ale tym
razem trafiłem na oporny przypadek.

Potrzebuję konkretnej porady. Nie głupot jak z "Pani domu"
("przepłuczesz octem i będzie dooobrze..."), tylko poważnej i pewnej.
Adam
2015-03-12 22:13:10 UTC
Post by __Maciek
[...]
(...)
Nie wiem, czy pomysł nie jest z gatunku "głupich": środek w aerozolu do
odgrzybiania klimatyzacji samochodowych.
Albo go przepuścić przez całą trąbkę (jest stroik?), albo trąbkę zamknąć
w jakimś możliwie szczelnym pudle i odpalić "bombę". Ewentualnie pudło
jeszcze obkleić. Nie wiem, czy są w trąbce zaworki i czy "bomba" wejdzie
wszędzie.
--
Pozdrawiam.

Adam
__Maciek
2015-03-14 22:28:40 UTC
Post by Adam
Nie wiem, czy pomysł nie jest z gatunku "głupich": środek w aerozolu do
odgrzybiania klimatyzacji samochodowych.
Może i pomysł niezły. Kupię taki odgrzybiacz.
Post by Adam
Albo go przepuścić przez całą trąbkę (jest stroik?),
Stroika nie ma, w trąbce oscylacje wytwarza ustami grający ("pierdzi"
wargami), a trąbka to tylko taki przestrajany filtr (który pracuje też
na harmonicznych).

Też kiedyś myślałem że wystarczy dostarczać sprężone powietrze, a
przyciskami wybiera się dźwięk który trąbka ma zagrać :-)
Post by Adam
jeszcze obkleić. Nie wiem, czy są w trąbce zaworki i czy "bomba" wejdzie
wszędzie.
Trąbkę generalnie można dość dobrze rozmontować. Zawory się wykręca,
wiele kolanek się zdejmuje. Takim środkiem odgrzybiającym powinno się
udać dostać wszędzie. Dzięki za pomysł.
Adam
2015-03-15 22:46:37 UTC
Post by Adam
[...]
"Bomba" do klimy nie jest droga, więc spokojnie można zaryzykować
kilkanaście zł. A przy okazji jest bezpieczna i dla sprzętu, i dla
człowieka - oczywiście po przewietrzeniu.

Daj znać, jak poszło.

Jeśli nie zadziała, to zapytaj na pl.misc.budowanie

Różne glony i grzyby lubią środowisko o nie-neutralnym Ph - nie pamiętam
już, w którą stronę: czy lubią zasadowe, a kwasowe je niszczy, czy na
odwrót. Najprościej chyba byłoby sprawdzić, jaki odczyn mają sylikony
łazienkowe i niszczyć gada takim właśnie odczynem. Oczywiście, o ile ich
bomba nie wykurzy ;)
--
Pozdrawiam.

Adam
__Maciek
2015-03-17 20:59:05 UTC
Post by Adam
Daj znać, jak poszło.
Kolego. Strzał w dziesiątkę z tym odgrzybiaczem. Kupiłem odgrzybiacz
firmy Wurth. Porządnie nim przepłukałem wszystkie rurki, a następnie
popłukałem wodą - smród zniknął! Dzięki!
Post by Adam
Jeśli nie zadziała, to zapytaj na pl.misc.budowanie
LOL :-)