Metakrylan czy jakiś inny polimer
Jura
2016-10-09 18:29:43 UTC
Czołem

Żona zarządała przeźroczystych tabletek do wytwórstwa "sztuki"
swej(chętnie jeszcze z możliwością barwienia), bo ponoć nabyć takowych
bez dziurki się nie da.

Z dawnych czasów pamiętam, że tak "na domowo" to chyba można by
sieciowac metakrylan,czy dobrze pamietam?

Ugh! mało już z laborek pamiętam :-(
Czy monomer jest do dostania w jakiejś rozsądnej cenie?

A może jakies inne cudne tworzywa?
Jura
WM
2016-10-09 18:59:53 UTC
Post by Jura
[...]
Proponuję termoformowanie próżniowe.
Można wykonać urządzenie prostym domowym sposobem.

WM
Jura
2016-10-09 19:23:33 UTC
Post by WM
Proponuję termoformowanie próżniowe.
Można wykonać urządzenie prostym domowym sposobem.
http://youtu.be/yhajk_IDTUo
Nie umiem sobie wyorazić jak mógłbym otrzymać tym sposobem przeźroczyste
dropsy o sr 0,6-1,2 cm.
Jura
Robert Wańkowski
2016-10-09 19:36:00 UTC
Post by Jura
Post by WM
[...]
Jakie pytanie taka odpowiedź. :-)
Ja myślałem, że to do jedzenia ma być. :-)

Robert
WM
2016-10-09 20:12:32 UTC
Post by Robert Wańkowski
Post by Jura
Post by WM
[...]
Ja też :-)
Myślałem, że potrzebne jest opakowanie na dropsy. :-)

WM
Jura
2016-10-10 19:05:55 UTC
Post by WM
Post by Robert Wańkowski
Jakie pytanie taka odpowiedź. :-)
Ja myślałem, że to do jedzenia ma być. :-)
Ja też :-)
Myślałem, że potrzebne jest opakowanie na dropsy. :-)
WM
Dyć napisałem wyraźnie: "do wytwórstwa "sztuki" swej"

btw. Sygnaturkę wypadało by poprawić
Jura
Robert Wańkowski
2016-10-10 20:10:46 UTC
Post by Jura
Post by WM
Post by Robert Wańkowski
[...]
Zbyt kwiecisty język jak na grupę techniczną. :-)
Chcesz plexi odlewać w domu do foremek?

Robert
Jura
2016-10-10 21:24:13 UTC
Post by Robert Wańkowski
Post by Jura
Dyć napisałem wyraźnie: "do wytwórstwa "sztuki" swej"
Zbyt kwiecisty język jak na grupę techniczną. :-)
Chcesz plexi odlewać w domu do foremek?
Raczycie Waszeci wybaczyć iźli niekoherentniem się wyraził był ;-)

Trzeba przyznać, że tak mnie na poczaku napadło.
Że formę z gipsu zrobię, ale właśnie w tym momencie pamięć podsuneła
reminescencje trudności jakowych.

AFAIR to polimer pod dygestorium zlewaliśmy.
A że w domu nie mam to może na tarasie.
LC nie może mieć jakiegoś strasznego.

Zastanawiłem sie tylko czy to wykonalne, bo cos mi świta, że on szklił
się już w dość wysokiej temp.

Teraz widzę, że i tlenek benzoilu...eh komplikuje się to.
Jura
Robert Wańkowski
2016-10-10 21:28:04 UTC
Post by Jura
Post by Robert Wańkowski
Post by Jura
[...]
W mojej okolicy jest firma co plexi odlewa.
Może u Ciebie też coś takiego robią. Odleją w słoiczek i sobie w domu do
foremek wlejesz. :-)

Robert
J.F.
2016-10-12 07:03:41 UTC
Post by Jura
AFAIR to polimer pod dygestorium zlewaliśmy.
A że w domu nie mam to może na tarasie.
LC nie może mieć jakiegoś strasznego.
O ile pamietam, to nie pisalo sie, ze trujacy.
Choc oczywisckie kwestia dawki.
Post by Jura
Zastanawiłem sie tylko czy to wykonalne, bo cos mi świta, że on szklił
się już w dość wysokiej temp.
Teraz widzę, że i tlenek benzoilu...eh komplikuje się to.
Nadtlenek benzoilu chyba latwiej kupic niz monomer.

J.
WM
2016-10-11 03:49:59 UTC
Post by Jura
Dyć napisałem wyraźnie: "do wytwórstwa "sztuki" swej"
Sztuka to pojęcie wieloznaczne.
Sztuka to może być pojedynczy element, sztuka kulinarna też jest.
Post by Jura
btw. Sygnaturkę wypadało by poprawić
Nie ma takiej potrzeby, nie traktuj tego jako skrótu.

WM
Jura
2016-10-11 10:24:40 UTC
Post by WM
Post by Jura
btw. Sygnaturkę wypadało by poprawić
Nie ma takiej potrzeby, nie traktuj tego jako skrótu.
WM
Potrzeba jest, no chyba że netykieta przestała obowiązywać.
(tak jak kultura w życiu codziennym)
Gdyż -jak widzisz- przy cytowaniu muszę ręcznie usuwać twój podpis,
Jura
WM
2016-10-11 14:33:09 UTC
Post by Jura
Post by WM
Post by Jura
[...]
Przestań pierdzielić takie głupoty.
Prawdziwym brakiem kultury jest kretyńskie czepianie się drobiazgów.
Biedactwo, musi ręcznie usuwać podpis, jaki to wielki kłopot.
Jura
2016-10-12 08:11:44 UTC
Post by WM
Post by Jura
Potrzeba jest, no chyba że netykieta przestała obowiązywać.
(tak jak kultura w życiu codziennym)
Przestań pierdzielić takie głupoty.
Prawdziwym brakiem kultury jest kretyńskie czepianie się drobiazgów.
Drobiazgów? Netykieta to odpowiednik kulturalnego zachowania w realu.
Czy uważasz kulturalne zachowanie za kretyński drobiazg?
Post by WM
Post by Jura
Gdyż -jak widzisz- przy cytowaniu muszę ręcznie usuwać twój podpis,
Biedactwo, musi ręcznie usuwać podpis, jaki to wielki kłopot.
No widzisz, tak jak mówiłem, zdziczenie obyczajów dopadło też usenet :-(

Biedactwo, musi raz na zawsze poprawnie skonfigurować delimiter :->
Jura
WM
2016-10-09 20:06:35 UTC
Post by Jura
Post by WM
[...]
Na jednej przezroczystej płycie możesz uformować wiele połówek dropsów.
Wycinasz je następnie z płyty okrągłym wycinakiem po czym sklejasz
dropsy z połówek.
Paweł Pawłowicz
2016-10-11 07:48:54 UTC
Post by Jura
[...]
Wejdź na Allegro i wpisz "silikon formierski", a potem na przykład:

http://allegro.pl/zywica-do-odlewania-modeli-sintafoam-1-1-500g-i6479992309.html

Pozdrawiam,
Paweł
Jura
2016-10-11 10:29:30 UTC
Post by Paweł Pawłowicz
Post by Jura
A może jakies inne cudne tworzywa?
http://allegro.pl/zywica-do-odlewania-modeli-sintafoam-1-1-500g-i6479992309.html
Ot,to ,to!
W tą to stronę szło moje rozumowanie z piewrwszego mego postu.

Czy nie orientujesz się może czy ten silikon po zestaleniu, jest
absolutnie sztywny, i czy nie żółknie pod wpływem UV?
Jura
Paweł Pawłowicz
2016-10-11 12:08:35 UTC
Post by Jura
Post by Paweł Pawłowicz
Post by Jura
[...]
Jest tego mnóstwo, poszukaj w opisach. Ciekawe są też oferty sklepów dla
modelarzy.

P.P.
J.F.
2016-10-12 00:05:55 UTC
Post by Jura
Żona zarządała przeźroczystych tabletek do wytwórstwa "sztuki"
swej(chętnie jeszcze z możliwością barwienia), bo ponoć nabyć takowych
bez dziurki się nie da.
Ale sa plyty i walki - moze wystarczy mechanika ?
PMMA tnie sie dosc wrednie :-(

Ladnie przezroczyste sa tez poliweglany (np plyty CD)
Post by Jura
A może jakies inne cudne tworzywa?
http://praud.pl/Zywice-epoksydowe-Epoxy-potting-and-encapsulating-compounds-cat/MG-CHEMICALS-8322
Moze zonie przejdzie jak cene zobaczy ? :)

http://www.artequipment.pl/p2029,przezroczysta-zywica-polimerowa-sc-22-do-odlewania-crystal-1kg-katalizator.html

Monomer chyba tez daje sie znalezc
http://www.spofadental.com/PL/produkty/materia%C5%82y-techniczne/zywica-odlewnicza-na-bazie-metakrylanu-metylu/category/Methyl-methacrylateCastingResins

J.
Jura
2016-10-12 08:29:52 UTC
Post by J.F.
Ale sa plyty i walki - moze wystarczy mechanika ?
Właśnie w ta stronę tez kombinowałem,pierwsze co to wkład do pistoletów
do klejenia instalacji elektrycznej pociąłem ale na transparentność mi
luba nosem kręciła
Post by J.F.
PMMA tnie sie dosc wrednie :-(
Ladnie przezroczyste sa tez poliweglany (np plyty CD)
dzięki za kierunek! poszperam
Post by J.F.
Post by Jura
A może jakies inne cudne tworzywa?
http://praud.pl/Zywice-epoksydowe-Epoxy-potting-and-encapsulating-compounds-cat/MG-CHEMICALS-8322
Moze zonie przejdzie jak cene zobaczy ? :)
mi także szczęka opadła. ponad 500 PLn za puche zywicy, no no, ci
artysci to musza bajonskie sumy zarabiac
Post by J.F.
http://www.artequipment.pl/p2029,przezroczysta-zywica-polimerowa-sc-22-do-odlewania-crystal-1kg-katalizator.html
hmm....
Post by J.F.
Monomer chyba tez daje sie znalezc
http://www.spofadental.com/PL/produkty/materia%C5%82y-techniczne/zywica-odlewnicza-na-bazie-metakrylanu-metylu/category/Methyl-methacrylateCastingResins
tak! do dentakrylu tez juz dotarłem. nie wiedziałem, ze w protetyce
dentystycznej sie go uzywa.

everyday is a school day!

i dzięki bardzo za skondensowany konkret!
Jura
J.F.
2016-10-12 21:06:06 UTC
Post by Jura
Post by J.F.
Post by Jura
[...]
To nie jest dla artystow, to jest dla elektronikow :-)
A bardziej dla przemyslu optoelektronicznego.

Ale istotnie - cos drogo. Ktos sie pomylil czy "czystosc
polprzewodnikowa" ?
Post by Jura
Post by J.F.
[...]
Niby podaja rozne zastosowania, ale skad to "dent" w nazwie :-)

Uzywalo sie IMO od bardzo dawna, ale nazwy pewnie byly rozne.

J.