Jaka żywica epoksydowa?
Ewa
2016-10-03 15:52:07 UTC

Mam pękniętą spłuczkę WC. Pęknięcie jest na całej
wysokości i sięga do środka podstawy.
Z uwagi na ograniczenia co do wymiarów takie kompaktu,
zakupienie nowego lub chociaż tylko spłuczki jest
kosztowane. Zrobiłam bardzo szczegółowe rozeznanie,
z korespondencją z producentem włącznie.
Chciałabym więc spróbować ją skleić i obserwować
czy nie będzie woda wyciekać.

Doradzono mi KLEJ - ŻYWICĘ EPOKSYDOWĄ do
sklejenia od wewnątrz. Spłuczka nie jest od pewnego
czasu używana, więc jest SUCHA.

Szukałam w Internecie, ale otrzymuję setki odpowiedzi,
z których nie wiem co powinnam wybrać. Żywice takie
bywają bardzo różne, nie zawsze jest podane do czego
mają służyć.

Bardzo proszę o podanie mi konkretnej nazwy, a może nawet
konkretnej oferty, bez posądzenia o reklamę, oczywiście.
Proszę także o podanie jak taki klej zastosować. Najlepiej
bez konieczności wyjmowania tego co jest w spłuczce
w środku. Dojście jako takie jest. Powinnam sobie poradzić.

Pozdrawiam
Ewa
Tomotron
2016-10-03 16:18:27 UTC
Post by Ewa
Witam
[...]
Według mnie to szkoda czasu na takie zabawy. Żeby zrobić dobrze to
trzeba zdemontować spłuczkę, oczyścić dokładnie pęknięcie, kleić, zalać
żywicą poziomo do pęknięcia bo w innym wypadku będzie ściekała.

Jak chcesz się pobawić, to spokojnie jakikolwiek dwuskładnikowy klej
wystarczy (distal, poxipol)
Pozdrawiam
Paweł Pawłowicz
2016-10-03 18:01:01 UTC
Post by Tomotron
Post by Ewa
Witam
[...]
W pełni popieram!
Post by Tomotron
Jak chcesz się pobawić, to spokojnie jakikolwiek dwuskładnikowy klej
wystarczy (distal, poxipol)
Pozdrawiam
Unikaj żywic szybkowiążących typu Poxipol, szybko wiąże, słabo trzyma.
Możesz spróbować zalać od środka czymś w stylu Bison Epoxy.

Pozdrawiam,
P.P.
J.F.
2016-10-11 06:27:09 UTC
Post by Tomotron
Według mnie to szkoda czasu na takie zabawy. Żeby zrobić dobrze to
Szkoda czasu.
Post by Tomotron
[...]
Malo.
Dobrze by bylo sprawdzic z czego ten zbiornik, sprawdzic jak klej z
tym laczy, mozliwe ze bedzie lepszy poliester niz epoksyd.
Zmatowic od wewnetrznej strony scianke papierem sciernym, napackac
kleju w szczeline, ale dodatkowo przylozyc pasek tkaniny szklanej lub
weglowej, i przykleic do scianki.
A i tak na moj gust szkoda czasu, bo peknie.

J.
Eneuel Leszek Ciszewski
2016-10-12 15:52:50 UTC
Post by J.F.
[...]
Dlaczego zatem nie zakleić szczeliny stosowną taśmą?
Post by J.F.
A i tak na moj gust szkoda czasu, bo peknie.
IMO łatanie ceramiki nie ma sensu, ale spróbować można, choć skutki
rozpadu zupełnego :) będą smutne a sklejona spłuczka jest znacznie
słabsza niż nowa.

Może warto ceramikę uzupełnić wewnętrznym zbiornikiem plastykowym?
(,-.`._,'( |\`-/| .'O`-' ., ; o.' http://danutac.eu '.O_'
`-.-' \ )-`( , o o) `-:`-'.'. '`\.'`.' ~'~'~'~'~'~'~'~'~ o.`.,
-bf- `- \`_`"'-.o'\:/.d`|'.;. p \ ;'. . ;,,. ; . ,.. ; ;. . .;\|/......
tomek
2016-10-03 16:37:53 UTC
Post by Ewa
Doradzono mi KLEJ - ŻYWICĘ EPOKSYDOWĄ do
sklejenia od wewnątrz. Spłuczka nie jest od pewnego
czasu używana, więc jest SUCHA.
Nie wiem czy to dobra rada. Zywica epoksydowa jest gesta i nie wniknie w
pory ceramiki. Wiec co z tego ze jest mocna skoro woda znajdzie sobie
miejsce tam gdzie nie ma zywicy, przesaczy sie do miejsca gdzie jest
pekniete szkliwo i wraz bedzie ciekanac.

Widze dwie opcje naprawy - obie niepewne ale sprobowac nie szkodzi.
Pierwsza opcja to nalac do spluczki szkla wodnego. Oczywscie ustroj w
srodku trzeba zdemontowac. Pojdzie tego sporo bo trzeba zalac po same
brzegi i zostawic na noc albo jeszcze dluzej. Pozniej wylac i dobrze
wysuszyc. Druga opcja to "otynkowac" spluczeke od wewnatrz jednym z
materialow budowlanych do ciezkiej hydroizolacji, np. Mapelastic. Bedzie
drogo bo opakowania sa duze a tobie pojdzie 1/10 worka albo i mniej.
Ewa
2016-10-03 19:51:26 UTC
Dzięki.
Post by tomek
Widze dwie opcje naprawy - obie niepewne ale sprobowac nie szkodzi.
Też tak myślę, spróbować nie zaszkodzi, zwłaszcza tę pierwszą opcję,
bo drugą, jako drogą, sobie odpuszczę.
Post by tomek
Pierwsza opcja to nalac do spluczki szkla wodnego. Oczywscie ustroj w
srodku trzeba zdemontowac.
I tu mam problem, bo nie wiem jak ten środek zdemontować bez uszkodzenia,
a potem zmontować. Śruby łączące spłuczkę z dołem mam odkręcone.
Gdybym więc wiedziała jak zrobić demontaż środka, to z położeniem
spłuczki na bok nie byłoby problemu. Czy gdzieś w Internecie jest instrukcja
jak zrobić taki demontaż/montaż? (Spłuczka do kompaktu Nova Top Pico Koło)
Post by tomek
Pojdzie tego sporo bo trzeba zalac po same brzegi i zostawic na noc albo
jeszcze dluzej. Pozniej wylac i dobrze wysuszyc.
Czytałam, że szkło wodne nie jest drogie, nie wiem tylko jak spowodować
żeby to szkło wodne nie wyciekło zanim zacznie sklejać i ewentualnie
w co je zbierać, a także gdzie potem wylać. Nie wiem bowiem z czym
wchodzi w reakcje.

A przed przeczytaniem odpowiedzi, wyobrażałam sobie, że takie pęknięcie
wystarczy posmarować odpowiednim klejem i po krótszym albo dłuższym
czasie zacznie się sklejać. W końcu różne kleje są zalecane do klejenia
w sytuacji gdy nie da się sklejanej części położyć. Ale to takie moje
wyobrażenia. :-)

Pozdrawiam
Ewa
Robert Wańkowski
2016-10-07 15:49:08 UTC
Post by Ewa
Czy gdzieś w Internecie jest instrukcja
jak zrobić taki demontaż/montaż? (Spłuczka do kompaktu Nova Top Pico Koło)
Jest na stronie Koła.
http://www.kolo.com.pl/inwestycje-kolo/pliki-do-pobrania/
top PRO pico
To centralne ustrojstwo odkręcasz chwytając za całość. A te boczne wisi
na mocowaniu do ceramiki.

Robert
BUNIEK
2016-10-05 12:35:49 UTC
Post by Ewa
[...]
A ja bym spróbował silikonu akwarystycznego do klejenia akwariów.

ewentualnie wcześniej spróbowałbym zaszpachlować pękniecie czymś co ma
szanse w to pękniecie wniknąć
a potem przykryłbym to silikonem akwarystycznym.

Buniek
Ewa
2016-10-05 12:51:41 UTC
Post by BUNIEK
ewentualnie wcześniej spróbowałbym zaszpachlować pękniecie czymś co ma
szanse w to pękniecie wniknąć
A wiesz co to mogłoby być? Wygląda na to, że problem tkwi właśnie
w tym wniknięciu. Dojście przy pustej spłuczce jest całkiem wygodne.

Pozdrawiam
Ewa
BUNIEK
2016-10-06 11:44:35 UTC
Post by Ewa
Post by BUNIEK
[...]
W sumie to może być ten silikon. Są specjalne szpachelki do silikonu.

Buniek
J.F.
2016-10-11 06:29:39 UTC
Post by Ewa
Post by BUNIEK
[...]
Dosc dobrze wnikaja kleje typu Super Glue/Kropelka/cyjanoakrylowe.
Ale trzeba sie spieszyc, bo czas wiazania to kilkanascie sekund.
No i w rekawiczkach - bo latwiej odrywa sie gume niz skore.

J.
Paweł Pawłowicz
2016-10-05 15:54:05 UTC
Post by BUNIEK
Post by Ewa
[...]
Dorzucę: od wewnątrz!

P.P.
BUNIEK
2016-10-06 11:45:48 UTC
Post by Paweł Pawłowicz
Post by BUNIEK
[...]
Oczywista, oczywistość :)

Buniek
t-1
2016-10-07 15:39:20 UTC
Post by Ewa
[...]
Jest sucha ale raczej pokryta rdzawym nalotem od wody.
Więc marne szanse na sklejenie bez dobrego oczyszczenia.
Można spróbować chińskim klejem epoksydowym, 2 składniki w tubkach za 3
do 5zł. do kupienia na bazarze.
Paweł Pawłowicz
2016-10-07 18:33:21 UTC
Post by t-1
Post by Ewa
[...]
Fundamentalna zasada brzmi: nie oszczędzaj na klejach.

P.P.
t-1
2016-10-07 18:59:15 UTC
Post by Paweł Pawłowicz
Fundamentalna zasada brzmi: nie oszczędzaj na klejach.
Przy klejeniu mostów jak najbardziej.
Przy klejeniu kibla 5 zł to już strefa rozrzutności.
A tak dla wyjaśnienia, skleiłem nim awaryjnie mocowania plastikowego
pedału gazu w Focusie i myślę, że z nadlewkami były mocniejsze od oryginału.
Oczywiście wymieniłem pedał po zakupie nowego, ale to raczej nie było
konieczne.
Ewa
2016-10-08 05:07:14 UTC
Post by t-1
[...]
Chińskie kleje epoksydowe 2-składnikowe pewnie bywają różne.
Czy mógłbyś podać nazwę tego, który tak dobrze zadziałał?

Pozdrawiam
Ewa
t-1
2016-10-08 14:42:54 UTC
Post by Ewa
Chińskie kleje epoksydowe 2-składnikowe pewnie bywają różne.
Czy mógłbyś podać nazwę tego, który tak dobrze zadziałał?
Pozdrawiam
Ewa
EPOXY STICK
wygląda tak
http://workiodkurzacze.pl/pl/p/Dwuskladnikowy-klej-EPOXY-Stick-1813/2574
Powinni go mieć na bazarach w stoiskach "wszystko po 5 zł."
Ewa
2016-10-08 15:55:18 UTC
Post by t-1
EPOXY STICK
wygląda tak
http://workiodkurzacze.pl/pl/p/Dwuskladnikowy-klej-EPOXY-Stick-1813/2574
Powinni go mieć na bazarach w stoiskach "wszystko po 5 zł."
Bardzo Ci dziękuję i pozdrawiam
Ewa
wolim
2016-10-10 16:32:24 UTC
Post by Ewa
Witam
[...]
Nie ma sensu się tu doktoryzować. Jeśli ma tylko nie cieknąć, to
wystarczy wyczyścić, zapaćkać silikonem od środka i tyle.

Ewentualnie, tak jak tu ktoś pisał, klej epoksydowy, albo Poxilina.

Pozdrawiam,
MW